Încep lucrările la „Podul de Flori” în această lună
Construcţia podului rutier peste Prut, care va uni localităţile Golăieşti (România) şi Zagarancea (Republica Moldova), va începe pe 26 aprilie, în sâmbăta Paştelui Blajinilor. Ceremonia de lansare a lucrărilor va avea loc pe ambele maluri ale Prutului, conform declarațiilor ministrului moldovean al infrastructurii şi dezvoltării regionale, Vladimir Bolea.
Ministrul a invitat toţi cetăţenii moldoveni interesaţi să participe la acest moment simbolic, unde se va pune piatra de temelie pentru construcţia podului, care va reprezenta capătul autostrăzii A8, cunoscută sub numele de „Autostrada a Unirii”. Aceasta va conecta Paşcani, Iaşi şi Ungheni, iar în partea moldovenească va include prima secţiune a autostrăzii.
Viitorul pod, denumit „Podul de Flori”, face referire la evenimentul din 1990, când românii şi moldovenii s-au reunit simbolic pe malurile Prutului. Podul va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi trotuare pietonale. Lungimea totală a podului va fi de 261 de metri, iar lăţimea va fi de 13 metri în prima etapă, urmând să ajungă la 24,25 metri în etapa a doua.
Proiectul include, de asemenea, construcţia unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilităţi pentru control amănunţit, parcări pentru TIR-uri şi autoturisme, precum şi un drum de legătură de aproximativ 1 km. „Podul de Flori” este parte integrantă a proiectului strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureş, Iaşi şi Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Naţional R1 Chişinău – Ungheni.
Conform autorităţilor moldovene, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, iar finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030. Investiţia este finanţată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, valoarea proiectului depăşind 30 de milioane de euro.
Ministerul Transporturilor de la Bucureşti a anunţat că patru poduri rutiere noi vor fi construite peste râul Prut. Termenul de elaborare a studiului de fezabilitate este de 12 luni, iar valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri este de 1,1 milioane lei fără TVA pentru fiecare lot în parte.



