Primul tren va traversa tunelul Bătuţa după 4 ani și jumătate de așteptare
Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat că, în câteva săptămâni, se va realiza prima trecere a unui tren prin tunelul Bătuţa, după o întârziere de 4 ani și jumătate. Această realizare vine după 7 ani și jumătate de contract, care stipula o perioadă de execuție de 3 ani.
„În sfârşit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de aproximativ 13 kilometri dintre Bârzava şi Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul dintre cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria şi KM 614”, se menționează în comunicatul asociației.
Specialiştii subliniază că, la început, circulația se va desfășura cu viteză redusă, mai ales pe poduri. Aceștia fac referire la experiența din zona Conop, unde CFR SA a confirmat că viteza va crește de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică, realizată prin circulația trenurilor și efectuarea ultimului buraj.
Conform estimărilor CFR SA din august 2024, viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă în aprilie 2025, după finalizarea testelor la instalaţia de semnalizare și punerea acesteia în funcțiune. Procedurile similare ar putea extinde termenul până în 2026 pentru atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe întreaga distanță dintre Bârzava și Vărădia.
Recepţia, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, este estimată să dureze în jur de 6 ani, ceea ce ridică semne de întrebare asupra tergiversărilor din infrastructura feroviară, care afectează călătorii.



