Daniel David refuză întoarcerea la teze și semestre
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a respins propunerea de reintroducere a tezelor conform modelului vechi, precum și revenirea la sistemul de semestre în învățământ, în locul actualelor module. David a subliniat importanța concentrării pe îmbunătățirea sistemului educațional actual, fără a face modificări care ar putea bulversa elevii.
În ceea ce privește tezele, ministrul a declarat că profesorii au deja posibilitatea de a efectua evaluări sumative. „Nu opreşte nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează? Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă contează evaluarea sumativă”, a afirmat acesta.
Daniel David a evidențiat că practica tezelor a fost una „neuniformă”, din cauza lipsei unor standarde clare de evaluare. „Până când clarificăm aceste standarde de notare, eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm şi să înnebunim copiii. Nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre”, a adăugat ministrul. El a subliniat că, deși nu s-au avut argumente foarte puternice când s-a făcut trecerea de la semestre la module, odată ce s-a realizat această schimbare și lucrurile funcționează, este important să nu se mai facă modificări care ar putea afecta elevii. David a încurajat concentrarea asupra îmbunătățirii sistemului existent, fără a schimba din nou structura acestuia.


