ANPC demarează inspecții la furnizorii de energie electrică
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va desfăşura, timp de trei luni, acţiuni de control la nivel naţional pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale privind protecţia consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice. Acţiunea de control se va desfăşura în perioada 17 aprilie – 16 iunie 2025.
Scopul principal al acestei acţiuni este verificarea respectării drepturilor consumatorilor în relaţia contractuală şi în prestarea serviciilor de furnizare a energiei electrice. Vor fi verificate aspecte esenţiale precum transparenţa ofertelor, corectitudinea informaţiilor prezentate şi conformitatea clauzelor contractuale cu legislaţia în vigoare.
Obiectivele controlului
Printre principalele obiective ale controlului se numără:
- Respectarea drepturilor consumatorilor, inclusiv claritatea şi concordanţa ofertelor de preţ;
- Informaţii corecte privind tarifele percepute, inclusiv TVA şi alte taxe;
- Evitarea diferenţelor nejustificate între ofertele online şi cele în format fizic;
- Modalităţile de restituire a sumelor achitate în avans în caz de schimbare a furnizorului;
- Informaţii corecte cu privire la termenele şi procedurile aferente schimbării furnizorului;
De asemenea, ANPC va identifica potenţiale practici comerciale incorecte în procesul de încheiere şi derulare a contractelor, va verifica existenţa posibilelor clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii și va depista orice încălcări ale drepturilor consumatorilor în relaţia contractuală cu furnizorii de energie electrică.
Prin aceste verificări, ANPC îşi reafirmă angajamentul de a proteja drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor, asigurându-se că serviciile esenţiale, precum furnizarea energiei electrice, se desfăşoară în conformitate cu normele legale şi în spiritul unei concurenţe loiale şi transparente.



