Cercetări asupra impactului cuvintelor vulgare asupra copiilor
Un studiu recent a arătat că părinții își fac griji excesive în legătură cu utilizarea cuvintelor vulgare în prezența copiilor. Deși majoritatea părinților au experimentat panică atunci când un cuvânt jignitor a fost rostit accidental în fața copiilor, cercetările sugerează că acest lucru nu are un impact negativ asupra dezvoltării lor.
Învățarea cuvintelor vulgare de către copii
Copiii învață cuvinte vulgare devreme în viață, acumulând între 30 și 40 de cuvinte ofensatoare până la intrarea în școală. Totuși, o mare parte din literatura de specialitate nu demonstrează că auzul unui cuvânt vulgar cauzează daune. Ceea ce contează cu adevărat este modul în care părinții gestionează aceste situații și atmosfera de respect și comunicare pe care o creează acasă.
Studiul lui Benjamin Bergen
Benjamin Bergen, lingvist și profesor de științe cognitive la UC Davis, afirmă că utilizarea cuvintelor vulgare în jurul copiilor nu le afectează negativ dezvoltarea. El subliniază că părinții nu ar trebui să se simtă vinovați pentru că folosesc ocazional astfel de cuvinte. Totuși, este important de menționat că folosirea insultei sau a remarcilor răutăcioase poate avea un impact negativ asupra dezvoltării copiilor, deoarece aceștia pot învăța să asocieze comportamentele agresive cu comportamente acceptabile.
Contextul și comportamentul adecvat
Părinții trebuie să își explice copiilor că, deși pot auzi cuvinte vulgare, acest lucru nu înseamnă că ar trebui să le folosească. În loc să se concentreze pe vinovăție, părinții ar trebui să folosească aceste momente ca oportunități de a discuta despre context, comportamentele adecvate și importanța de a-și cere scuze atunci când greșesc.
Concluzie
Studiile sugerează că auzul ocazional al cuvintelor vulgare nu are un impact negativ asupra copiilor, iar părinții ar trebui să se concentreze pe crearea unui mediu de comunicare deschis și respectuos, mai degrabă decât pe cenzurarea perfectă a limbajului. Aceasta poate ajuta la dezvoltarea unor valori și comportamente sănătoase în rândul copiilor.



