Cinci minute de publicitate pentru junk food cresc apetitul copiilor
Copiii consumă cu 130 de calorii mai mult într-o zi după ce vizionează doar cinci minute de publicitate la junk food, conform unui studiu recent. Această cercetare a arătat că tinerii care au fost expuși la reclame pentru produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare au avut un consum caloric semnificativ mai mare.
Studiul a inclus 240 de copii cu vârste între 7 și 15 ani, provenind din școli din Marea Britanie. În cadrul experimentului, participanții au vizionat cinci minute de reclame pentru junk food, urmate de alte cinci minute de reclame pentru produse nealimentare. După vizionare, copiii au fost invitați să consume gustări precum struguri sau ciocolată, iar ulterior au avut prânzul, care a inclus o varietate de produse sărate, dulci și sănătoase.
Rezultatele au arătat că, după expunerea la reclame, copiii au consumat în medie cu 58 de calorii mai mult în timpul gustărilor și cu 73 de calorii mai mult la prânz comparativ cu perioada în care au vizionat reclame nealimentare. Impactul asupra consumului de calorii a fost similar, indiferent dacă reclamele promovau alimente specifice sau mărci de fast-food, și nu a fost influențat de tipul de reclamă, fie ea video cu sunet, postări pe rețele sociale, reclame în podcasturi sau panouri publicitare.
Cercetarea, care va fi prezentată la Congresul european privind obezitatea de la Malaga, Spania, subliniază că publicitatea alimentară exclusiv de marcă are un efect semnificativ asupra alegerilor alimentare ale copiilor. Studiul evidențiază că efectul nu se limitează doar la consumul imediat după vizionarea reclamelor, ci se extinde și la mesele ulterioare, cu copiii consumând mai mult chiar și la câteva ore după expunerea la publicitate.



