Comisia Europeană oferă un răgaz de doi ani constructorilor auto pentru a diminua emisiile de CO2

B.M.
Moderator B.M.
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Comisia Europeană oferă un răgaz de doi ani constructorilor auto pentru a diminua emisiile de CO2

Comisia Europeană a răspuns solicitărilor producătorilor auto, acordându-le un termen extins de trei ani pentru a îndeplini obiectivele privind emisiile de CO2 până în 2025 pentru maşinile şi camionetele lor, în loc de unul, conform anunțului făcut de președintele CE, Ursula von der Leyen.

Îndeplinirea acestor ținte depinde de creșterea vânzărilor de vehicule electrice (EV), un segment în care producătorii auto europeni se confruntă cu dificultăți în comparație cu rivalii din China și Statele Unite. „Obiectivele rămân aceleaşi. Ei trebuie să le îndeplinească, dar înseamnă mai multă marjă de manevră pentru industria auto”, a declarat Ursula von der Leyen.

Propunerea urmează să fie prezentată în această lună și necesită aprobarea guvernelor UE și a Parlamentului European. După anunțul inițial, acțiunile Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz au înregistrat creșteri la Bursa de la Frankfurt. Surse din industrie au menționat că acordul ar trebui să se bazeze pe media perioadei 2025-2027.

Producătorii auto din blocul comunitar au avertizat că riscă amenzi de 15 miliarde de euro din cauza nerespectării țintelor de emisii de CO2 pentru 2025, invocând o încetinire a cererii pentru vehiculele electrice. Comisia Europeană a purtat discuții cu industria auto pentru a aborda provocările cu care se confruntă sectorul, inclusiv reglementările, și intenționează să publice un plan de acțiune pentru industria auto a blocului comunitar, asigurându-se că producătorii europeni își pot electrifica flotele și concura cu rivalele din China și Statele Unite.

- Publicitate -
Ad Image

Josep Maria Recasens, director de strategie la Renault SA, a afirmat că este „100% sigur” că modificările propuse vor oferi producătorilor auto o marjă de manevră pentru a respecta normele de poluare. „Nu este vorba să fie abandonate sau întârziate țintele. Este vorba să fim flexibili cu privire la modul în care aceste ținte sunt atinse. În caz contrar, care este alternativa? Să plătești amenzi sau să închizi uzine?”, a concluzionat Recasens.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *