Provocările examenelor de admitere pentru clasa a V-a
Daniel David, ministrul Educației, a declarat că examenul de admitere pentru clasa a cincea în unele școli nu reprezintă „un mecanism de bune practici”, ci o soluție temporară pentru selecția elevilor în unitățile de învățământ cu cerere mare de înscriere. Potrivit lui David, această măsură va fi aplicată până la implementarea reformelor necesare în curriculum.
Într-o conferință susținută la Guvern, David a fost întrebat despre presiunea pe care examenele de admitere o exercită asupra copiilor de 11 ani. El a afirmat că nu este de acord cu examenele de selecție foarte dure în cadrul învățământului obligatoriu, menționând că, până la realizarea reformelor necesare, nu există alte mecanisme pentru testarea standardizată a copiilor. David a subliniat că sistemul educațional actual prezintă inegalități, iar notele profesorilor sunt adesea inegale din lipsa unor standarde comune puternice.
Ministrul a explicat că, în situația în care o școală are mai mulți copii care doresc să se înscrie în clasa a V-a decât numărul de locuri disponibile, selecția se poate face doar printr-un examen. Totuși, a menționat că examenul nu este obligatoriu pentru elevii care termină ciclul primar și continuă în aceeași școală. El a afirmat că statul are misiunea de a asigura o tranziție lină pentru acești copii.
David a subliniat că examenul pentru clasa a V-a ar trebui să fie o „soluție de moment” pentru școlile care îl adoptă, până la realizarea reformelor în sistemul educațional. El a precizat că, în principiu, examenele din cadrul învățământului obligatoriu ar trebui să aibă un rol informativ, pentru a ajuta părinții și profesori să înțeleagă mai bine situația copiilor.
În concluzie, Daniel David consideră că, deși examenele de admitere pentru clasa a V-a sunt necesare în prezent, ele nu constituie o bună practică educațională, ci o măsură temporară până la îmbunătățirea sistemului educațional.



