Filmul cu copilul demon stârnește entuziasm în China și doboară recorduri mondiale la încasări!

B.M.
Moderator B.M.
7 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Filmul cu copilul demon doboară recorduri mondiale în China

În 2025, eroul care a captat atenția tuturor și a doborât recorduri internaționale de încasări este un copil demon animat. Filmul Ne Zha 2, o animație chineză scrisă și regizată de Yang Yu, este o adevărată furtună cinematografică. Intriga, inspirată din mitologia chineză, urmărește povestea lui Ne Zha, un copil demon crescut de oameni. El este în căutarea unui elixir prețios pentru a-i restabili starea fizică prietenului său, prințul dragon Ao Bing, al cărui corp a fost distrus de o fulger.

Scenelor epice de luptă și graficelor fascinante, alături de o dozare simbolică, au atras milioane de spectatori chinezi în cinematografe. De la lansarea sa în perioada sărbătorilor de Anul Nou Lunar, între sfârșitul lunii ianuarie și mijlocul lunii februarie, Ne Zha 2 a generat 14,7 miliarde de yuani (aproximativ 1,6 miliarde de lire sterline) la box office, devenind astfel cel mai bine vândut film din istoria cinematografiei chineze. Acest film a stabilit și recorduri globale, fiind cea mai bine vândută animație din lume, depășind Inside Out 2 de la Pixar.

Ne Zha 2 marchează o schimbare față de epicele patriotice care au dominat cinematografele din China în ultimii ani. The Battle at Lake Changjin, film care a fost sprijinit de Partidul Comunist, și care prezintă soldați chinezi luptând împotriva americanilor în războiul coreean, a fost împins pe locul secund, în timp ce Wolf Warrior 2, un film din 2017 despre un soldat chinez care protejează lucrătorii umanitari în Africa, se află acum pe locul trei în clasamentele box office-ului chinezesc.

Criticul de film independent Yu Yaqin din Beijing afirmă că acest succes nu înseamnă că publicul chinez se întoarce de la patriotism, ci reflectă faptul că „toată lumea poate găsi ceva care rezonează” în Ne Zha 2. Cu economia în dificultate și tinerii confruntându-se cu rate ridicate ale șomajului, nemulțumirea față de societatea chineză este mai mare decât acum câțiva ani. Povestea despre lupta împotriva nedreptății și autorităților puternice pare să rezoneze cu mulți spectatori. Într-o scenă, Ne Zha proclamă: „Destinul meu este controlat de mine, nu de Dumnezeu.”

- Publicitate -
Ad Image

Se sugerează că filmul conține simbolism anti-american, cum ar fi atunci când Ne Zha vizitează palatul de jad al maleficului Shen Gongbao, unde imaginea jadului alb a fost interpretată de naționaliști ca o reprezentare a Casei Albe.

În plus, lansarea filmului în perioada sărbătorilor de Anul Nou Lunar a fost un factor favorabil. Multe familii fac singura lor vizită anuală la cinema în această perioadă. Deși filmul a câștigat popularitate inițial prin recomandări, autoritățile locale și afacerile au început rapid să promoveze noul erou național al Chinei, transformând succesul filmului într-un fenomen descris de utilizatorii de internet ca fiind guoyun, sau destinul național al Chinei.

Mulți cetățeni chinezi caută în prezent asigurări despre viitor prin cadre culturale familiare. „Destinul național” oferă exact acest lucru – o narațiune care contextualizează luptele actuale într-o poveste mai amplă, în cele din urmă triumfătoare. Este terapeutic.”

La o conferință de presă despre economie, ministrul comerțului, Wang Wentao, a lăudat succesul filmului în atragerea spectatorilor în cinematografe, într-un moment în care China este disperată să stimuleze cheltuielile consumatorilor. O companie din provincia Shandong a cheltuit 40.000 de yuani pentru a cumpăra bilete pentru cei 1.000 de angajați. Un bar din Beijing oferă un cocktail „Ne Zha renăscut” (gin, zmeură, afine, roselle și lămâie – 95 de yuani). În plus, un coafor local oferă reduceri clienților care vin cu un bon de la vizionarea filmului.

În ciuda succesului Ne Zha 2 în China, rămâne neclar dacă filmul va avea aceeași performanță și în străinătate. Intriga se bazează în mare măsură pe familiaritatea cu mitologia chineză și cu filmul original Ne Zha, lansat în 2019. Singura piață în care ar putea avea o șansă mai bună datorită istoriei culturale împărtășite cu China este Taiwan, dar țara limitează numărul de filme din China care pot fi lansate anual. Ne Zha 2 nu se află pe lista pentru 2025. Filmul, cu proiecții începând din acest weekend, este programat pentru lansarea completă în Marea Britanie pe 21 martie. Însă, chiar dacă publicul britanic va evita filmul, mulți din China simt că mesajul a fost transmis: China își atinge destinul național, fără a avea nevoie de Occident.

Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *