Hanwha, gigantul coreean, își propune să deschidă o unitate de producție de armament în România
Compania sud-coreeană Hanwha intenționează să construiască o fabrică de armament în județul Dâmbovița, cu scopul de a deveni un hub regional pentru componente, mentenanță și reparații. Michael Coulter, CEO Hanwha Global Defense, a anunțat că fabrica ar putea fi finalizată în doi ani, fiind începerea construcției planificată pentru primul trimestru al anului viitor.
Coulter a subliniat importanța consolidării industriilor regionale și achizițiilor locale ca soluție pentru provocările actuale. „Pe lângă exportarea produsului nostru, am dori să activăm local pe piețele noastre strategice”, a afirmat acesta. România este văzută ca un hub pentru operațiunile din Europa, având o nevoie de consolidare industrială, iar Hanwha se concentrează pe livrarea obuzierelor K9 și K10.
În prima fază, 18 obuziere K9 și 12 vehicule K10 de realimentare cu muniție vor fi livrate direct din Coreea de Sud, în timp ce fabrica din România va fi construită. Hanwha a deschis deja un birou la București și va colabora cu companii românești precum Pro Optica și Iveco. Fabrica va fi construită în Dâmbovița, iar Hanwha lucrează îndeaproape cu autoritățile locale și naționale pentru obținerea tuturor autorizațiilor necesare.
Coulter a estimat că fabrica ar putea angaja până la 2.000 de persoane, în funcție de contractele atribuite. Specialiștii din România ar putea beneficia de școlarizare în Coreea de Sud sau de cursuri cu traineri din această țară. „Cred că avem o bază suficientă în Dâmbovița pentru început, dar cu siguranță ne vom axa pe dezvoltarea forței de lucru”, a declarat el.
Hanwha Aerospace și Ministerul Apărării Naționale din România au semnat un contract în valoare de aproximativ un miliard de dolari pentru furnizarea a 54 de obuziere autopropulsate K9 și a 36 de vehicule K10. România va deveni astfel a zecea țară care operează K9 și a șasea din cadrul NATO. Livrările vehiculelor vor fi realizate în etape pe parcursul următorilor cinci ani, cu majoritatea vehiculelor fabricate în România și o implicare extinsă a furnizorilor locali.
Termenul de livrare pentru primul sistem este de 30 de luni de la semnare, pentru al doilea – de 40 de luni și pentru al treilea – de 60 de luni.



