Impactul războiului comercial inițiat de Donald Trump asupra progresului global al afacerilor: îngrijorările antreprenorilor în fața incertitudinii.

B.M.
Moderator B.M.
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Impactul războiului comercial inițiat de Donald Trump asupra progresului global al afacerilor

Companii din diverse sectoare ale economiei mondiale își cresc prețurile, renunță la orientările financiare anterioare și avertizează cu privire la incertitudinea tot mai pronunțată, în contextul în care războiul comercial lansat de președintele american Donald Trump majorează costurile de producție, perturbă lanțurile de aprovizionare și generează îngrijorări privind evoluția economiei globale. Aceasta este concluzia unei analize Reuters.

Un studiu recent a evidențiat că societățile din întreaga lume s-au confruntat cu o incertitudine semnificativă în primul trimestru al acestui an, în timp ce directorii de întreprinderi au avut de gestionat schimbările frecvente ale poziției administrației Trump în materie de comerț. Companiile au fost nevoite să evalueze costurile generate de haosul comercial și să-și adapteze strategiile pentru a minimiza impactul acestora.

„Va trebui să folosim toate pârghiile pe care le avem în arsenal, pentru a atenua impactul tarifelor în cadrul structurii noastre de costuri și al contului de profit și pierdere”, a declarat Andre Schulten, directorul financiar al unui concern care produce cosmetice și detergenți. Acesta a anunțat că intenționează să majoreze prețurile pentru a compensa costurile suplimentare generate de războiul tarifar.

Comentariile recente ale companiilor mari din domeniul alimentelor ambalate, băuturilor și bunurilor de larg consum subliniază, de asemenea, îngrijorările antreprenorilor și investitorilor că poziția ezitantă a lui Trump în privința tarifelor și atacurile sale la adresa președintelui Rezervei Federale americane, Jerome Powell, vor afecta încrederea pe piețe. Giganți din industria sucurilor, snacks-urilor, produselor de igienă și echipamentelor medicale și-au redus previziunile anuale de profit, invocând turbulențele comerciale actuale.

- Publicitate -
Ad Image

O mare companie aeriană americană a retras estimările financiare pentru 2025, similar cu altele din industrie. „Comparativ cu situația de acum trei luni, probabil că nu ne mai simțim la fel de bine în ceea ce privește consumatorii”, a afirmat Jamie Caulfield, directorul financiar al unei companii producătoare de sucuri, pentru Reuters. Alte companii din sectorul alimentar și al retailului au exprimat sentimente similare, semnalând o slăbire a încrederii consumatorilor americani.

Aproape 30 de companii din întreaga lume și-au redus previziunile de creștere în ultimele două săptămâni, conform analizei Reuters. Inclusiv Tesla, condusă de Elon Musk, a anunțat că își va reevalua prognoza de creștere în următoarele trei luni, parțial din cauza politicii comerciale, dar și a unei reacții care a afectat vânzările producătorului de vehicule electrice.

La începutul lunii aprilie, Donald Trump a anunțat tarife vamale ridicate pentru majoritatea națiunilor, eveniment care a zguduit încrederea întreprinderilor și a consumatorilor, ducând la o vânzare rapidă a activelor americane. De atunci, Trump a alternat între retragerea unora dintre aceste taxe și amenințarea cu impunerea de tarife suplimentare specifice anumitor industrii, inclusiv transporturi, produse farmaceutice și semiconductori. Oficialii administrației au indicat discuții în curs cu numeroase națiuni ca o măsură a succesului retoricii lui Trump, însă multe companii au declarat că acest „du-te-vino” continuu le-a lăsat nesigure cu privire la modul de planificare pentru trimestrele următoare.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *