O actriță din Cluj-Napoca a căzut victimă escrocheriei „creditul”
O actriță de la Teatrul Național din Cluj, Patricia Brad, s-a confruntat cu o situație dramatică, rămânând fără 100.000 de lei după ce a devenit victima unei escrocherii cunoscută sub numele de „creditul”. Femeia a fost contactată, pe rând, de persoane care pretindeau că sunt angajați ai unei bănci, specialiști BNR și, în cele din urmă, polițiști.
Escrocheria a început cu un telefon din partea unui presupus angajat al unei bănci, care i-a comunicat că cineva a încercat să obțină un credit pe numele ei. Ulterior, Patricia a fost contactată de doi indivizi care se prezentau drept polițiști. A fost instruită să verifice cui a dat copie de buletin, numere de telefon și să acceseze contul ei bancar pentru a observa eventualele nereguli. „Aici cred că de fapt se construia încrederea”, a declarat ea.
Apoi, un așa-zis specialist BNR i-a sugerat să meargă la o bancă pentru a obține un credit pe sumă maximă, promițând că acesta va fi anulat ulterior, astfel încât nimeni să nu mai poată solicita un credit pe numele ei. Deși inițial a fost sceptică, Patricia a fost convinsă să verifice numărul de telefon de pe care a fost contactată, care apărea pe site-ul BNR, ceea ce a consolidat încrederea în escroci.
Hoții i-au spus să meargă la o sucursală bancară, iar ea a luat un taxi. În timpul călătoriei, escrocii îi dădeau instrucțiuni prin telefon, afirmând că o pot urmări pe camerele de supraveghere. După ce a obținut creditul, Patricia a fost instruită să transfere banii printr-un bancomat de BITCOIN. „Și le-am pus sumele astea acolo, le-am introdus în acel bancomat”, a explicat ea, adăugând că escrocul a închis telefonul și a șters toate mesajele imediat ce a ajuns acasă.
În total, Patricia a obținut un credit de 100.000 de lei, iar acum va trebui să returneze băncii 140.000 de lei, cu tot cu dobânzi. Femeia a depus plângere, iar polițiștii au demarat o anchetă. Iulian Timșa, purtător de cuvânt al IPJ Cluj, a recomandat ca, în cazul unui apel suspect, să se contacteze direct instituția menționată prin numerele oficiale și să nu se divulge informații sensibile, inclusiv datele cardurilor bancare sau ale conturilor.
De asemenea, Banca Națională a României a emis un avertisment privind intensificarea tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice, mesaje și site-uri de internet.



