Problemele metroului din Cluj
Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra situației metroului ușor din Cluj-Napoca, afirmând că proiectul se află într-o stare precară. Conform organizației, metroul nu dispune de finanțare asigurată, nu are un proiect tehnic finalizat și, prin urmare, nu a obținut autorizația de construire necesară.
Investiții și avansuri
Primăria Cluj-Napoca a plătit un avans de 232 milioane euro, bani proveniți de la Guvern, către antreprenorul general Gülermak. Cu toate acestea, organizația Pro Infrastructură subliniază că antreprenorul a achiziționat două mașini TBM pentru săparea tunelurilor, care sunt dezasamblate și nu sunt conectate la surse de apă și energie electrică.
Gestionarea investițiilor majore
Asociația consideră „îngrijorător” faptul că Primăria nu pare capabilă să gestioneze investiții majore precum metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană. De asemenea, se menționează că proiectul metroului a fost scos de pe PNRR și mutat pe Programul Transport, fără a avea cererea de finanțare depusă.
Conflicte de interese și transparență
Pro Infrastructură a subliniat că supervizorii implicați, Systra și Metrans, au un conflict de interese, deoarece au livrat studiul de fezabilitate care a condus la blocaje în proiectare. Organizația solicită transparență, acces la ședințele de progres și angajarea unui manager competent care să reprezinte beneficiarul în relația cu antreprenorii.
Concluzie
În concluzie, situația metroului din Cluj-Napoca ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea autorităților locale de a gestiona eficient investițiile publice, ceea ce ar putea afecta dezvoltarea infrastructurii în oraș.



