Nicușor Dan sub lupă: suspiciuni de finanțare ocultă în perioada electorală
Nicușor Dan a cheltuit jumătate din donațiile primite de la cetățeni cu o firmă care are panouri publicitare stradale și care a avut anterior legături cu afaceristul Matei Păun. Jurnaliștii au publicat prețurile facturate de această companie, susținând că acestea sunt mai mici decât prețul pieței, și îi acuză pe candidatul independent și pe Matei Păun că ar masca astfel finanțarea campaniei electorale.
Într-o reacție, Matei Păun a catalogat acuzațiile drept „minciuni” și a afirmat că prețurile sunt comparate „mere cu pere”. Acesta a acuzat statul român și ANAF că nu asigură confidențialitatea datelor companiilor comerciale.
Potrivit informațiilor, Nicușor Dan a decis să își facă reclamă în perioada de precampanie electorală pe panourile companiei Getica OOH SRL, care este legată de Matei Păun. Acesta a declarat că nu controlează firma și că acuzațiile sunt calomnioase. „Dând curs acestor acuzații, participați la un act de calomnie menit să lovească în Nicușor Dan”, a afirmat Păun.
Jurnaliștii au publicat o listă cu facturile emise de Getica OOH către echipa de campanie a lui Nicușor Dan, evidențiind că între 26 februarie și 31 martie, acesta a plătit 1.091.614 lei (aproximativ 200.000 de euro) pentru 20 de facturi. Prețurile cerute de Getica OOH pentru campania lui Dan sunt mai mici decât cele facturate altor clienți. Această diferență de preț este considerată de jurnaliști ca fiind o formă de finanțare a campaniei electorale de către Matei Păun.
Matei Păun a explicat că prețurile sunt justificate prin diferențele de locații, dimensiuni și perioade de timp. El a afirmat că prețul pentru 8 zile de publicitate pentru Nicușor Dan este normal să fie mai mic decât cel pentru 31 de zile plătit de alți clienți.
În plus, Păun a acuzat că informațiile despre facturi au fost scurse din datele raportate de Getica OOH la ANAF, menționând că formatul prezentării facturilor nu este standardul folosit de companie.
Matei Păun a intermediat în 2011 vânzarea Getica OOH către un consorțiu din Federația Rusă, iar actualii beneficiari reali ai companiei sunt Jean Rădulescu, Ion Arin Alexandru și Iulian Cosmin Răduțoiu, parteneri de afaceri mai vechi cu Păun.



