Nissan își diminuează fabricația celui mai popular model din America, din cauza taxelor stabilite de Trump (surse)

B.M.
Moderator B.M.
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Nissan își diminuează fabricația celui mai popular model din America, din cauza taxelor stabilite de Trump

Nissan va reduce producția în Japonia a SUV-ului Rogue, cel mai bine vândut model al său în Statele Unite, ca răspuns la noile tarife de import impuse de administrația Trump. Decizia de a impune o taxă de 25% pe mașinile construite în străinătate a afectat grav lanțul global de aprovizionare din industria auto. Nissan, al treilea cel mai mare constructor auto din Japonia, este mai expus decât unii dintre rivalii săi, având peste un sfert dintre vehiculele vândute anul trecut în SUA, multe dintre acestea fiind fabricate în Japonia sau Mexic.

Compania intenționează să reducă producția modelului Rogue cu 13.000 de vehicule la uzina sa din Kyushu, în sud-vestul Japoniei. Această reducere reprezintă mai mult de o cincime din cele 62.000 de unități Rogue vândute în SUA în primul trimestru al acestui an. Muncitorii de la uzina din Kyushu vor lucra mai puține ore din mai până în iulie, iar producția va fi oprită în unele zile. Totuși, fabrica va continua să opereze în două schimburi pe zi.

Nissan va reevalua situația producției la o dată ulterioară, în funcție de perspectivele privind tarifele. Rogue a fost cel mai bine vândut model al Nissan în SUA anul trecut, cu aproape 246.000 de unități, reprezentând mai mult de un sfert din vânzările totale ale companiei pe piața americană. Nissan produce, de asemenea, modelul Rogue la uzina sa din Smyrna, Tennessee.

Această decizie survine după ce Nissan a renunțat la un plan de reducere a producției în Smyrna, anunțând că va menține două schimburi pentru modelul Rogue, în loc să reducă la unul singur, cum era planificat pentru luna aprilie. Alți constructori auto, cum ar fi Stellantis, au anunțat oprirea producției la uzine din Mexic și Canada, afectând cinci unități din SUA și trimițând temporar în șomaj tehnic 900 de muncitori americani. Honda intenționează să producă următoarea generație a modelului Civic hybrid în Indiana, pentru a evita posibilele tarife.

- Publicitate -
Ad Image

Înainte de impunerea tarifelor, Nissan plănuia deja o reducere a capacității globale de producție cu 20%, ca parte a unui plan de redresare. Noul director general, Ivan Espinosa, se confruntă cu provocări pentru a readuce compania pe drumul cel bun, mai ales în SUA, unde performanța a fost afectată de o gamă îmbătrânită de modele și lipsa variantelor hibride. În anul financiar recent încheiat, Nissan a redus prognoza de profit de trei ori.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *