Revizuirea regimului fiscal al impozitelor și taxelor locale în București
Primăria Municipiului București a publicat o variantă îmbunătățită a proiectului de hotărâre referitor la impozitele și taxele locale, care urmează să fie implementată începând cu anul 2026. Aceste modificări au fost transmise de Direcția Generală Economică și sunt supuse dezbaterii publice, conform legislației privind transparența decizională.
Detalii despre modificările propuse
Modificările la proiectul de hotărâre au fost comunicate prin adresa Direcției Generale Economice – Direcția Venituri, cu numărul 211211 din 17 decembrie 2025. Documentul a fost înregistrat la Direcția Asistență Tehnică și Juridică în aceeași zi.
Autoritățile au declarat că actualizarea proiectului se desfășoară conform Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, având ca scop informarea corectă a cetățenilor cu privire la modificările propuse.
Consultarea publicului
Varianta îmbunătățită a proiectului de hotărâre și documentația asociată pot fi consultate:
- online, pe site-ul Primăriei Municipiului București, la secțiunea Consiliul General al Municipiului București – Proiecte supuse dezbaterii publice;
- fizic, la sediul PMB din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 47, sector 5;
De asemenea, documentul poate fi solicitat în copie, printr-o cerere depusă la Centrul de Informare al instituției.
Procesul de aprobatere
Proiectul de hotărâre va fi analizat în cadrul dezbaterii publice, înainte de a fi supus votului în Consiliul General al Municipiului București. Nivelurile finale ale impozitelor și taxelor locale vor fi stabilite ulterior, urmând să se aplice începând cu anul 2026.
Revizuirea regimului fiscal pentru impozitele și taxele locale va avea un impact semnificativ asupra cetățenilor și întreprinderilor din București, influențând bugetul local și serviciile publice.



