Primul tronson de cale ferată modernizat, pus în funcțiune între Lugoj și Timișoara
Circulația trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată de pe tronsonul Lugoj-Timișoara a fost deschisă. Acest sector face parte din magistrala CFR, care se modernizează cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență. Noua linie, montată de constructorul spaniol FCC Construccion, pornește din zona Gării din Lugoj și se extinde până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan, având o lungime de peste 800 de metri.
Pe segmentul finalizat au fost instalate două macazuri și stâlpii de susținere pentru panourile fonoabsorbante, menite să reducă zgomotul produs de trenuri în zonele locuite. Începând cu 14 aprilie 2025, se va circula pe prima porțiune de cale ferată modernizată din stația Lugoj. Segmentul de circulație modernizat în totalitate pe firul 1, cap X al stației Lugoj, a fost pus în circulație prin racordarea la vechiul fir. Pe această distanță sunt montate și două aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc și Hydrolink. În prima fază, circulația va fi cu restricție de protecție, având în vedere că urmează demararea lucrărilor de demontare a firului II.
Tronsonul Lugoj – Timișoara din magistrala Caransebeș – Arad este cel mai avansat dintre cele patru loturi în care a fost împărțit întreg traseul CFR aflat în reabilitare, cu aproape 30% din lucrări realizate. Pe tronsonul Caransebeș – Lugoj s-a trecut la organizarea de șantier, iar primele intervenții vor începe cu reparații la liniile din triajul gării Caransebeș. În zona Timișoara, lucrările s-au intensificat în jurul Gării de Nord, iar pe lotul 4, Timișoara – Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje și poduri, fiind avansate lucrările la podul de peste râul Mureș.
Întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, cu o lungime de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu o valoare de aproape 9 miliarde de lei, și a fost împărțită în patru loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026. La finalizarea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea atinge viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă până la 120 km/h.



