Proiectul de pe lotul Nord A1 – DN1 avansează, dar progresul nu este suficient
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au anunţat, luni seară, că Autostrada A0 Nord A1-DN1 începe să arate a şantier, însă consideră că acest progres nu este suficient. Aceştia subliniază necesitatea de a mobiliza noi forţe în teren pentru a îndeplini promisiunile antreprenorilor implicaţi în proiect.
„Autostrada A0 Nord A1-DN1 începe să arate a şantier. După emiterea autorizaţiei de construire pe 23 ianuarie 2025 pentru o mare parte din lucrări şi startul ratat din prima parte a primăverii, lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord adjudecat de asocierea Pizzarotti-Retter devine vizibil”, au transmis reprezentanţii asociaţiei.
Asociaţia Pro Infrastructură aşteaptă, de asemenea, noi forţe în teren pentru a transforma în realitate angajamentele antreprenorilor, care promit finalizarea ultimei verigi a inelului de 100 kilometri din jurul Capitalei până la sfârşitul anului viitor.
Contractul pentru lucrări a fost semnat pe 20 septembrie 2023, iar ordinul de începere a fost dat pe 16 octombrie 2023, preconizând 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţie. Având în vedere că autorizaţia de construire a fost emisă pe 23 ianuarie 2025, termenul de finalizare este estimat pentru noiembrie 2026.
Antreprenorii italieni de la Pizzarotti vor executa lucrările de drum pe segmentul vestic, între DJ601A (Bâcu) şi DN1A (Mogoşoaia/Buftea), în timp ce românii de la Retter se vor ocupa de secţiunea dintre DN1A şi limita cu lotul 2 (la sud de Corbeanca), inclusiv de construcţia celor 10 structuri de pe cei 17,5 kilometri ai tronsonului.



