România marchează un moment istoric: a fost încheiat cel mai amplu acord pentru un segment de autostradă, în valoare de peste 6,6 miliarde de lei!

B.M.
Moderator B.M.
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

România marchează un moment istoric în infrastructura rutieră

Premierul Marcel Ciolacu a fost prezent, joi, la semnarea contractului pentru realizarea ultimului tronson din Autostrada Transilvaniei, un proiect ce are cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, depășind 6,6 miliarde de lei. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că tronsonul cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău are o lungime de 41 de kilometri și include un tunel de aproape trei kilometri.

Contractul a fost semnat între CNAIR și Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS-Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) și reprezintă ultimul tronson din Autostrada Transilvaniei. Premierul Ciolacu a subliniat importanța acestui proiect, menționând că a fost o perioadă în care România nu avea un sistem de autostrăzi dezvoltat, iar acest contract reflectă angajamentul de a nu lăsa nicio zonă a țării în urmă.

„Este un record, este o zi istorică, pentru că avem cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, peste 6,62 miliarde de lei fără TVA. În localitatea Meseș, va fi cel mai lung tunel din România, de aproximativ 2,89 kilometri”, a declarat Ciolacu.

Sorin Grindeanu a adăugat că pe tronsonul de la Suplacu de Barcău la Biharia s-a intrat în faza de execuție. „Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzând acest tunel de aproape trei kilometri, tunelul Meseș. De la Nădășelu până la Nușfalău s-a intrat în ultima fază, cea de execuție”, a afirmat ministrul Transporturilor.

- Publicitate -
Ad Image

Grindeanu a menționat că asocierea de firme care a câștigat acest contract are experiențe pozitive în proiecte anterioare, iar tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău va fi construit în termen de 78 de luni (18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție). Contractul include și construirea a 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 kilometri.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *