Strategii ingenioase: Cum au reușit constructorii auto să depășească provocările normelor de emisii de CO2

B.M.
Moderator B.M.
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Strategii ingenioase: Cum au reușit constructorii auto să depășească provocările normelor de emisii de CO2

Industria auto din Europa a reușit să atenueze normele Uniunii Europene (UE) privind emisiile de CO2, care ar putea avea un impact financiar semnificativ asupra producătorilor. Conform inițiativei inițiale, producătorii de automobile erau obligați să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 15% până în 2025, comparativ cu nivelul de referință din 2021. Cei care nu respectau această normă ar fi fost nevoiți să plătească 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 emis peste limită per kilometru și per vehicul neconform vândut.

Industria a avertizat că amenzile ar putea ajunge la 15 miliarde de euro. Luca de Meo, CEO al Renault, a subliniat că aceste reglementări vor necesita resurse considerabile și vor duce la creșterea prețurilor mașinilor electrice, afectând astfel valoarea reziduală a acestora. Militanții pentru combaterea schimbărilor climatice au susținut că plângerile industriei sunt exagerate și că producătorii vor putea să îndeplinească obiectivele stabilite.

Comisia Europeană a cedat sub presiune, având în vedere că normele ecologice, costurile tranziției către mașinile electrice și competiția crescută din partea producătorilor chinezi au afectat grav industria. Rezultatele financiare ale sectorului sunt amenințate și de tarifele impuse asupra automobilelor de către administrația Trump.

În aprilie, Comisia a propus un amendament care permitea media emisiilor producătorilor de automobile pe o perioadă de trei ani, facilitând astfel îndeplinirea obiectivelor pentru cei care nu au vândut suficiente vehicule electrice. Măsura a fost adoptată cu ușurință, 458 de deputați europeni votând pentru schimbare, 101 împotrivă și 14 abținându-se.

- Publicitate -
Ad Image

Cu toate acestea, ONG-ul ecologist Transport & Environment a criticat această decizie, afirmând că amânarea va încetini lansarea vehiculelor electrice și va reduce investițiile în acest sector. Vânzările de vehicule electrice au crescut cu aproape 24% în Uniunea Europeană în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, datorită lansării de modele noi și mai accesibile.

De asemenea, se arată că modificările legislative ar putea avea un impact asupra CEO-ului Tesla, Elon Musk. Regulamentul permite producătorilor auto să își pună în comun emisiile, ceea ce ar putea fi profitabil pentru Tesla, însă asocierile sale cu Trump ar putea reduce acest avantaj. Eurodeputatul Peter Liese a subliniat importanța de a nu permite ca banii să ajungă la Tesla sau la producătorii chinezi.

Măsura de reducere a emisiilor este parte dintr-un efort mai amplu, vizând interzicerea vânzării de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035. Există presiuni din partea unor mărci și legislatori conservatori pentru a slăbi sau anula această interdicție. Comisia a acceptat deja o revizuire anticipată a legislației pentru sfârșitul acestui an, în loc de 2026, dar există cereri de a merge și mai departe.

Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *