Un nou sistem digital de gestionare a angajaților va lua locul Revisal-ului

B.M.
Moderator B.M.
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Un nou sistem digital de gestionare a angajaților va lua locul Revisal-ului

Guvernul a aprobat noul Registru General de Evidenţă a Salariaţilor în format online – REGES-ONLINE. Acest sistem permite angajaților să verifice corectitudinea elementelor negociate și introduse în contractul de muncă.

Noul sistem, propus de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, simplifică procedura de acces pentru angajatori și salariați, reduce birocrația și eficientizează resursele, permițând actualizarea rapidă a datelor referitoare la raportul de muncă.

REGES-ONLINE oferă salariaților posibilitatea de a verifica dacă condițiile negociate cu angajatorul, precum salariul sau programul, sunt incluse în contractul individual de muncă. De asemenea, angajații pot opta să primească notificări online atunci când angajatorul transmite noi înregistrări în sistem.

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, a declarat că „astăzi facem un pas major în digitalizarea gestionării relaţiilor de muncă în România”. Înregistrarea elementelor contractului de muncă va fi complet digitalizată printr-un sistem informatic nou, ce va permite accesul online la datele actualizate și va face procesul mai simplu și mai eficient.

- Publicitate -
Ad Image

Beneficii pentru angajatori, angajați și autorități

REGES-ONLINE aduce numeroase beneficii:

  • Digitalizare completă, fără necesitatea instalării altor programe pe calculator;
  • Acces online în timp real pentru angajatori, salariați și autorități;
  • Interoperabilitate cu alte baze de date naționale;
  • Obligația angajatorilor de a înregistra toate elementele contractelor individuale de muncă în timp real;
  • Acces direct pentru salariați la datele proprii, inclusiv posibilitatea de verificare în timp real a înregistrării corecte a elementelor contractului;
  • Notificări în aplicație sau prin e-mail pentru salariați la orice înregistrare transmisă de angajator;
  • Eliminarea birocrației și a deplasărilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru informații;
  • Securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.

Tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE

Angajatorii vor avea la dispoziție 6 luni pentru a face tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE. Procedura de acces pentru completarea, transmiterea și interogarea datelor în/din registru va fi stabilită prin ordin al ministrului muncii, iar Hotărârea de Guvern nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor va fi abrogată după expirarea perioadei de tranziție.

REGES-ONLINE este finanțat din fondurile Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în cadrul proiectului „Reforma evidenţei şi monitorizării relaţiilor de Muncă – Componenta 7. Transformarea digitală, investiţia 6. Digitalizarea în domeniul muncii şi protecţiei sociale”.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *